Další z míst, která jsem v rámci Designbloku navštívil, byl Art House v Colloredo-Mansfeldském paláci. To místo znám z fotek z módních editorialů nebo z různých výstav, ale až doteď jsem nevěděl, kde se nachází - je to ta budova u Karlova mostu, pod jejímž průjezdem vede silnice.
Nejpůsobivější expozicí byla ta parfému Chanel No. 5 v salónku v prvním patře. Po výstupu po dlouhém schodišti jsem se dostal do tmavé haly a přede mnou skrz dvoukřídlé dveře zlatě a červeně svítila ta místnost obložená brokátovými tapetami se zlatým ornamentem na červeném podkladu. Uprostřed ze stropu visely zlaté, čiré a ledové kapky symbolizující kapky parfému Chanel No. 5. Ty ledové kapky byl vlastně zmrzlý parfém, takže když jste si o ně otřeli zápěstí nebo na ně nechali kápnout tající parfém, ucítili jste vůni Chanelu No. 5. Bylo to nádherné!
Stejně jako u Superstudia Evropa v Grand Hotelu Evropa na Václavském náměstí jsem obdivoval zašlou krásu kdysi velkolepého paláce. Jak smutné je vidět majetek, který komunisté zabavili jeho původním majitelům, a které dnes vlastní stát, v tak strašlivém stavu! V místnosti, kde vystavoval Chanel No. 5 byly tapety ve velmi dobrém stavu, ale jinak to tam vypadalo ponuře a smutně. Tak nějak jsem si představoval dům Blackových při čtení Harryho Pottera: prodřené látkové tapety, odpadávající ornamenty z dřevěného obložení stěn, rozpadající se okna, díry ve zdi, poničené parketové podlahy, prach, špína a temno, všudypřítomný pach domu, ve kterém dlouho nikdo nebydlel a nestaral se o něj...
Zajímalo by mě, zda toto místo autoři Designbloku zvolili proto, že chátrající a zničené věci dnes spousta zvrhlých lidí považuje za hezké, nebo prostě neměli jiné prostory.
Zajímalo by mě, zda toto místo autoři Designbloku zvolili proto, že chátrající a zničené věci dnes spousta zvrhlých lidí považuje za hezké, nebo prostě neměli jiné prostory.
V prostorné místnosti, která zjevně kdysi sloužila jako taneční sál, byly vystaveny bronzové židle, křesla a lenoška nizozemského návrháře Franka Tjepkemy tvořícího pod značkou Tjep. Moc se mi líbily, ale asi si nedovedu představit, že bych si domů pořídil něco podobného. A celá ta expozice vypadal jako kulisa z filmu Tima Burtona.
Pak mě zaujaly vázy a sklenice z kolekce Secret Garden, která vznikla ve spolupráci slovenského designéra Patrika Illo a jeho polské kolegyně Aleksandry Stencel. Jsou krásné a klidně bych si je pořídil a používal.
Žádné komentáře:
Okomentovat